Kundkontakt

Kundkontakt

 

Kundtjänst

 

I mitt dagliga arbete har jag hela tiden kontakt med konsumenter och återförsäljare över hela landet. Ärendena kan variera men det är hela tiden människor i andra änden. Jag arbetar med konsumentrådgivning och reklamationshantering, även fösäljning och support. Det är viktigt att vara lugn och saklig när man tar emot problem och eventuellt irriterade kunder. Jag har en säker telefonröst och känner min bekväm med att ta emot stora som små problem och ta fram olika lösningar på problemen. Det jag gillar med mitt jobb är att man får tillfälle att hjälpa kunder och vända problem till en lösning.

 

Kundansvar

 

Vi har under en tid även arbetat med att bearbeta marknaden från kundtjänst och rikta in oss på sälj. Alla återförsäljare är indelade i segment och de som inte har tillgång till säljare som kan komma på besök så tar kundtjänst speciellt hand om dessa kunder. Det handlar mycket om att ringa och erbjuda service i form av erbjudande och uppdatera broschyrer samt priser.

 

Försäljning

 

Företaget som jag arbetar för har gjort stora förändringar och lagt stor fokus på försäljning och bearbetning av marknaden. Ett resultat av detta är att Kundtjänst nu är utbildad för att sälja och skapa mer försäljning på utgående samtal. Vi arbetar med att skapa kampanjer och ringa de C - kunder som vi har som ansvar.

Copyright © All Rights Reserved